Goedkoopbier.nl logo

Bierreclame rond voetbal slaat aan bij jeugd

Hoe vaker jongens naar wedstrijden van het EK voetbal van afgelopen zomer hebben gekeken, hoe positiever zij zijn over het drinken van bier. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Twente onder bijna 1700 jongeren tussen de 12 en 15 jaar. De resultaten van het onderzoek zijn woensdag door de Stichting Alcoholpreventie (Stap) bekendgemaakt.

Jongeren onder de 16 zijn positiever gaan denken over bier door de massale bierreclame op tv tijdens het afgelopen Europees Kampioenschap voetbal. Degenen die veel wedstrijden hebben gezien, zijn vaker van plan de komende maanden alcohol te drinken dan jongeren die niet vaak hebben gekeken.

Dat blijkt uit onderzoek dat de Universiteit Twente heeft uitgevoerd in opdracht van de Stichting Alcoholpreventie (STAP). Voor het onderzoek zijn 1688 jongeren tussen de 12 en 15 jaar ondervraagd.

Bijna alle jongens (95 procent) en de meeste meisjes (90 procent) hebben tijdens het EK bierreclames gezien. Degenen die minstens acht wedstrijden hebben gezien, kennen sindsdien een stuk meer biermerken.

Onze conclusie uit dit onderzoek: Reclame werkt!


Bovenstaand item is toegevoegd door GoedkoopBier op 06-02-2009 om 15:27:58

Vorige item

Biernieuws overzicht Volgend item
Voeg zelf een biernieuws-item toe

Reacties

Als je wilt kun je hieronder reageren op biernieuws-item.

Je moet inloggen om een reactie te kunnen geven.
Nog geen account? Registreer je dan nu!

Er is nog niet gereageerd.


Disclaimer | Statistieken | Adverteren | RSS | Contact
Copyright 2002-2012 GoedkoopBier.nl | Jaspers Media | Pagina geladen in 0.0285 seconden